Rozpoczęto testy samolotu najdłuższego zasięgu
23 kwietnia Airbus A350-900 ULR odbył swój pierwszy lot, rozpoczynając krótki program testów w powietrzu. Pierwsza dostawa samolotu, dla linii Singapore Airlines, została przewidziana na drugą połowę 2018 roku.
Według Marisy Lucas-Ugeny, szefowej marketingu sekcji A350, faza testów maszyny w powietrzu zajmie jedynie dwa tygodnie, po czym samolot dołączy do floty Singapore Airlines, w której będzie operował na bezpośredniej trasie z Singapuru do Nowego Jorku. W sumie singapurskie linie lotnicze zamówiły siedem samolotów dalekiego zasięgu typu A350-900.
Airbusliczy, że na zakup A350 ULR pokuszą się również linie Qantas. Australijski przewoźnik planuje do 2020 roku otwarcie kilku nowych, ultradługich bezpośrednich połączeń. W przypadku Qantas, byłyby to loty ze wschodniego wybrzeża Australii do Londynu, Paryża, Nowego Jorku i Rio de Janeiro. Pasażerowie mieliby spędzić w powietrzu rekordowe 20 godzin.
Przy maksymalnej masie startowej 280 ton, Airbus A350 XWB Ultra Long Range może przelecieć do 9700 mil morskich (prawie 18 tys. km) i ponad 20 godzin non-stop, łącząc najwyższy poziom komfortu pasażerów i załogi z niezrównaną dla takiej odległości oszczędnością. To około 3 tys. km więcej niż wersje A350-900 i A350-1000. Samolot będzie mógł przewozić dodatkowe 24 tys. litrów benzyny, w porównaniu ze samolotem A350-900. Maszyna Ultra Long Range konkuruje z Boeingami 787-9 i 777-8X.
źródło: rynek-lotniczy.pl