Całkowicie elektryczny samolot wzniósł się w powietrze
Sun Flyer 2 to kolejny ważny etap w rozwoju małych samolotów elektrycznych.
Całkowicie elektryczny Sun Flyer 2 po raz pierwszy wzniósł się w powietrze 10 kwietnia na lotnisku Centennial. - Mieliśmy fantastyczny pierwszy lot - powiedział prezes firmy Bye Aerospace, Charlie Johnson. - Tak jak to zwykle w przypadku pierwszych lotów, nie próbujemy teraz sprawdzać żadnych granic wytrzymałości - powiedział George Bye, założyciel i dyrektor generalny Bye Aerospace. - Tym zajmiemy się w najbliższych tygodniach - dodał. Parametry techniczne zmierzone podczas tego lotu, spełniły wcześniejsze oczekiwania.
Na razie nie podjęto ostatecznej decyzji co do elektrycznego silnika, który będzie zasilał seryjny model Sun Flyer 2, ale Bye Aerospace zapewniał, że wkrótce ogłosi swoją decyzję. Wiadomo natomiast, że energia będzie magazynowana w ogniwach litowo-jonowych LG Chem MJ1, które oferują gęstość energii 260 Wh/kg. Bateria zapewni zdolność odbycia 3,5-godzinnego lotu Sun Flyerem 2, co jest znaczącym postępem w porównaniu z dwuosobowym elektrycznym Pipistrelem Alpha Electro, którego lot może trwać najwyżej godzinę.
Organizacja transportowa CALSTART, która ma siedzibę w Kalifornii, odebrała niedawno dostawę czterech samolotów Alpha Electro wraz z czterema stacjami elektrycznymi, które zostaną zainstalowane na lotnisku miejskim w Reedley, lotnisku miejskim Williama Roberta Johnsona, lotnisku Fresno Chandler Executive i międzynarodowym porcie lotniczym Fresno Yosemite. A to dopiero początek sieci stacji ładowania, która ma kluczowe znaczenie dla przyszłego sukcesu samolotów elektrycznych.
źródło: flyingmag.com